tiistai 30. toukokuuta 2023

Hidasta elämää

 










Miehen siskon luona oli aika rentouttavaa. Lähes kaikki stressaavat työajatukset katosivat mielestä metsän keskellä joen solinaa kuunnellessa ja rantasaunaa hiljalleen lämmitellessä. Ja uskokaa, että niitä stressaavia ajatuksia oli lähtiessä paljon. Kolme tai neljä viimeistä viikkoa ovat olleet jokseenkin raskaita, kun olen koittanut tsempata oman työni ohella yhtä työhönsä uupunutta työkaveria.

Kyläreissulla iloa toi jokimaisemien ja saunomisen lisäksi grillaaminen sekä terassin riippukeinussa istuminen. Miehen siskon kolmen koiran kopla toi hymyn huulille joka käänteessä - ja kukapa nyt ei haluaisi nukkua kammarissa, jonka tapeteissa kasvaa mansikoita, vanamoita, sinivuokkoja ja metsätähtiä. Edellisestä kyläreissusta oli lähes kolme vuotta. Olen tyytyväinen, että nyt tuli lähdettyä.

Eilen minulla oli tarkoitus viettää leppoisaa kotipäivää. Töistä tuli kuitenkin sen verran hyvä tarjous, että lähdinkin sen sijaan iltavuoroon. Tänään olen sitten nauttinut hitaasta aamusta, juonut jauhetuista pavuista keittämääni aamukahvia ja kahlannut läpi viikonlopun valokuvavirtaa. Kummipojan synttäreiltä ottamani kuvat näyttävät päätyvän koko suvulle, joten olen fiksaillut niitä viimeisen päälle.

Astianpesukone pitäisi tyhjentää ja ripustaa pyykit. Imurinkin voisin kaivella esille kaapista. Kunhan saan kotityöt hyvälle mallille, niin heittäydyn pitkäkseni haaveilemaan. Kesälomaviikkoni lähestyy vinhaa vauhtia ja tajusin, että ehtiihän siinä juhannusviikolla tehdä muutakin kuin nauttia yöttömästä yöstä. Olen vapaalla myös huomisen. Kai sitä nyt voi haaveilla useammankin päivän yhteen soittoon?

Ei kommentteja: