torstai 23. kesäkuuta 2022

Juhannusviikon tunnelmia







Mies lähti viettämään sukujuhannusta anoppilaan. Minä olen yksin kotona, kuten edeltävänäkin juhannuksena - ja se vähän harmittaa. Osa juhannuksesta on töitä, joten enhän minä tästä mihinkään pääse. Ajattelen positiivisesti, että ensi kesänä olen tähän aikaan kesälomalla. On minulla hyvät perusteet toivoa näin, koska olen ollut kahtena juhannuksena peräkkäin töissä. Kaiken lisäksi suurin osa kesälomastani on elokuun lopusta syyskuulle. Tasapuolisuuden nimissä ansaitsen jo jotain kesäisempää. Lohdutukseksi hain Marimekosta itselleni kesämukit. Näin sain pienen piristyksen arkeni keskelle.

Kesälomamenot saatiin viimein suunniteltua ja varattua. Aloitamme loman risteilemällä Tallinnan edustalle Silja Europalla. Hytissä on suuri ikkuna merelle päin ja sohva siinä edessä. Tiedänpähän jo, missä minä vietän suurimman osan illastani. Risteilyn jälkeen meillä on Helsingissä hotellihuone omalla saunalla pariksi yöksi. Siinä ehtii sitten katsella museot, nähtävyydet ja reippailla kaupungilla ostoksilla. Pitäisikin pohtia jo etukäteen, mitä kaikkea sitä haluaa nähdä, tehdä ja kokea. Minullahan olisi tässä juhannuksen kieppeillä hyvää aikaa suunnitella loman tekemisiä ja menemisiä. Tuumasta toimeen siis.

Meillä ei ole kaapelitelevisiota tai nettiä vieläkään. Vikailmoitus on tehty jo viikkoja sitten, mutta asiat eivät etene. Aika vähän on tullut istuttua kieltämättä television ääressä viime aikoina. Nyt pidemmillä vapailla kaivelin suoratoistopalvelusta sarjan, joka tuntui mielenkiintoiselta. Ehdin katsoa sitä eilen vain jakson eli tänä iltana liimauduin tiukasti television ääreen. Huomiseksi järjestin itselleni töitä. Kun kerran kaupungissa ollaan ja töitä on luvassa, niin tehdään niitä sitten kunnolla. Karttuupahan matkakassa.

Eipä kai tässä kummempia. Vähän alkaa jo väsyttää, kun heräsin aamulla ihan liian aikaisin kuuntelemaan naapurin poraamista. Hyvää Juhannusta ja ihania kesäpäiviä toivottelen. Palataan taas!

Ei kommentteja: