torstai 2. joulukuuta 2021

Ripaus juhlan tuntua

 





Ulkona on talvi-idylli parhaimmillaan. On satanut muutamassa päivässä valtavat määrät lunta ja hanget talon ympärillä hohtavat puhtaanvalkoisina. Pakkaslukemat ovat nyt reilussa kymmenessä asteessa ja enemmänkin on sääkartan mukaan lähipäivinä luvassa. Näyttää ja tuntuu aivan joulukuulta. 

Talvikelistä huolimatta olen viihtynyt vapaillani enimmäkseen sisätiloissa. Venäytin eilen aamulla valokuvatessa selkäni. Siihen loppui minun puuhasteluni kuin seinään. Yömekossa ja villasukissa olen sen jälkeen hengaillut, nauttinut teetä, Buranaa ja televisiosarjoja. Mieskin on ollut flunssaoireisena kotona. Tänään olen lähdössä yöksi töihin. Pahin kipu tuntuu talttuneen, mutta katsotaan nyt. Haen sitten sairauslomaa huomenna, mikäli yöstä tulee pitkä ja kivulias. Toivon kuitenkin selviäväni. Kahden yövuoron jälkeen minulla olisi peräti viiden päivän vapaat. Siinä selkä ehtisi levätä kummasti...

Ei kommentteja: