torstai 30. maaliskuuta 2023

Auringonpilkahduksia

 





Vuorokausia kestäneet lumisateet päättyivät lopulta auringonpaisteeseen. Josko nyt viimein pukkaisi kevättä? Minä olen jahdannut Helsingin reissusta saakka perunanarsissia, mutta en ole nähnyt vilaustakaan. Kukahan ne on piilottanut? Jotain keväistä ja iloista kotiin piti saada, joten päädyin tetenarsissiin. Ruukkukukasta tuli leikkoversio, kun saksin varret matalaan maljakkoon sopiviksi.

Vietän tässä parin päivän vapaita ennen yövuoroa. Eilinen meni siivotessa, tänään lähdetään auttamaan kummipojan perhettä muuttotouhuissa. Tarkoitus olisi saada yläkerrassa sijaitseva pyykkikone raahattua portaita pitkin alakertaan. Huomenna on varsinainen muuttopäivä ja sinnekin meidät on värvätty. Luvassa on muuttolaatikoiden kantamista muuttoautoon. Täytyy myöntää, että minulla on vähän ristiriitaisia fiiliksiä tähän muuttoon liittyen. Olen käsitellyt niitä mielessäni jo useamman päivän.

Viime viikolla järkytyin, kun työterveystarkastuksessa verenpaineet huitelivat reilusti koholla. Hankin kiireesti verenpainemittarin ja aloitin kahden viikon seurantajakson. Pistin myös elämäntapani tarkkailuun. Päätin lisätä askelia entisestään, vähentää suolan määrää ja tarkkailla kaloreita. Nyt viikon verran lukuja seuranneena olen aika helpottunut. Minulla näyttäisi olevan taipumusta pikemminkin liian alhaiseen verenpaineeseen kuin korkeaan. Esimerkiksi tänä aamuna yläpaineeni oli vain 90.

Maaliskuu vetelee viimeisiään. Seuraavassa postauksessa elellään huhtikuuta ja nautitaan pääsiäisestä.

Ei kommentteja: