tiistai 28. helmikuuta 2023

Aamutunnelmia

 






Olen viettänyt ihanan kiireetöntä helmikuun viimeistä aamua. Olen tänään yövuoroon menossa, joten nukuin ensinnäkin puolille päivin. Sen jälkeen nautiskelin auringonpaisteesta, keittelin pavuista aamukahvia ja laittelin aamupalajogurtin astetta hienommin esille. Syön jokaisena aamuna rahkajogurttia, johon laitan chia-siemeniä, sadonkorjuu-mysliä ja pähkinöitä. Niin hyvää ja terveellistä.

Anoppini on intohimoinen neuloja. Maalla minua odottaa tälläkin hetkellä uusi villasukkapari. Huomasin kauppareissulla Rakkaimmat kuviot -lehden, jossa on neulemalleja Tapettitehtaan tapettikuvioilla. Katselin lehteä aamupalaa syödessäni ja bongasin monta kiinnostavaa mallia. On suoranainen harmi, että minulla on puikko keskellä kämmentä mitä neulomiseen tulee. Olisi mahtavaa osata. Onneksi minulla on olemassa anoppi, jolla on osaamista - ja halua näpertää mitä kimurantimpia kuviointeja.

Maaliskuu on aluillaan. Seuraavilla vapailla kaivan multapussin esille ja vaihdan viherkasvien mullat. Kasvukauden alku on innostavaa aikaa. Mielessä pyörii jo ties mitkä idätykset ja kasvatukset. Jos en muuta saa aikaiseksi, niin vehnänorasta johonkin purkkiin ikkunalaudalle. Herneenversotkin olisivat jees. Kevät tuo tullessaan myös jonkinlaisen kevätsiivouspakkomielteen. Tyyntyisiköhän se fiilis, jos minä vihdoin saisin varattua kirpputoripöydän, listaisin myyntiin lähtevät tuotteet ja kirjoittaisin hintalaput?

2 kommenttia:

Thilda kirjoitti...

Tuttu lautanen! 😍
Ja samat mietteet; multienvaihto ja kasvatus kesää varten…

Mannaryyni kirjoitti...

Tervehdys! Sinulla siis noita samoja. Kauniita ovat, eivät ehkä käytännöllisiä niinkään. Minun makuuni himpun verran liian pieniä, siksi käytän noita aika harvoin. Pari ostin aikanaan, eikä lisää ole tullut hankittua.