perjantai 26. maaliskuuta 2021

Keväiset vihreät








Kevätaurinko on herättänyt viherkasvit eloon. Uusia lehtiä ja versoja puhkeaa harva se päivä. Himoitsen silti koko ajan uusia kasveja, kuljin tänäänkin kukkakaupan ohi kaula pitkällä...

Mies on auttamassa pikkuveljeään muuttopuuhissa, hän palailee reissusta kotiin huomenna. Sillä välin minä olen viettänyt laatuaikaa itseni kanssa siivoamalla. Kevätaurinko vaikuttaa näköjään minuunkin. Perin pähkähullulla tavalla. Nyt istun selkä jumissa putipuhtaassa asunnossa ja mietin jaksaisinko pistää veitsen heilumaan. Jääkaapissa on varattuna salaattiainekset sekä pullo viiniä, jolla aion palkita itseni siivousurakan päätteeksi. Söisinköhän minä tänään salaattini tofulla vai halloumilla?

Otin alkuviikosta pensselin kauniiseen käteeni ja maalailin Ikean Moppe-laatikostot aikani kuluksi. Minulla on niitä makuuhuoneessa kaksi. Ajatus oli, että olisin maalannut osan laatikoista ja jättänyt osan puunväriseksi. Maalausurakka eteni laatikko kerrallaan ja ennen kuin huomasinkaan, olin sutinut ne kaikki. Toinen maalikerros jäi odottamaan aikaa parempaa. Katsotaan, josko innostuisin huomenna.

Ei kommentteja: