torstai 24. maaliskuuta 2022

Lisää kevään kukkasia

 



Kevät on edennyt harppauksin, tiet ovat sulaneet ja minä olen päässyt pyörällä suhailun makuun. Olen ollut aivan innoissani, kun kipeä lonkka/selkä/mikä lie ei ole ollut liikkumisen esteenä. Sitten sääkartalle ilmaantui yhtäkkiä pakkaslukemia, myrskytuulia ja lumihiutaleiden kuvia. Mikäpä sen hienompaa!

Kevään kukat ovat ehdottomasti suursuosikkejani. Viimeksi ruukusta löytyi perunanarsissi, nyt poimin mukaani kauppareissulta kassillisen helmililjoja. Jynssäsin, puunasin ja kuurasin pitkillä vapaillani oikein urakalla. Suursiivouksen jälkeen koti tuntuu taas ihanalta paikalta olla ja elää. Pesemättä on enää ikkunat. Niin ja parvekelasit. Ei niitä kuitenkaan kannata pakkasella ja lumimyrskyllä ruveta pesemään.

Voi väsymys sentään. Heräsin aamulla jo klo 4.40. Herätys oli soimassa viiden jälkeen, joten jäin tietysti odottelemaan sitä. Työpäivän jälkeen olen nuokkunut puolinukuksissa sohvalla ja sortunut makeisiin herkkuihin. On onni, ettei aamuvuoroja ole enemmän. Huomenna suuntaan puolilta päivin uudelle työpaikalle perehdytykseen. Täytyy myöntää, että alkaa jo jännittää. Pitäkää minulle peukkuja!

On tullut viime aikoina turhan pitkiä taukoja tähän bloggailuun. Yritän jatkossa parantaa tapani. Minä lupaan ja vannon. Uusia valokuvia onkin jo odottamassa postausta. Osa kuvista elää vielä ideoina päänupissa. Katsotaan, ehdinkö napsimaan niitä aamulla ennen töihin lähtöä kameraan talteen...

Ei kommentteja: