perjantai 12. helmikuuta 2021

Iloa tulppaaneista




Tulppaanisesonki on minulle yksi talven parhaita asioita. Tulppaaneissa on selvästi ripaus kevään tuntua. Tulppaanien jälkeen tulevat sitten kevään muut ihanuudet, kuten helmililjat, krookukset ja narsissit. Elämä on yhtä kukkaista ilotulitusta viikosta toiseen. Tuskin maltan odottaa sitä kaikkea! 

Unohduin selailemaan puhelimen valokuvagalleriaa tässä yhtenä iltana. Löysin kännykällä napsaistuja räpsyjä hetkistä, jotka olin jo ehtinyt unohtaa. Miehen perheen kuulumisia lähinnä. Niitä kilahtaa puhelimeen joka viikko, yleensä viikonloppuisin, kun olen itse töissä. Veljeni lähettää minulle lastensa touhuja sekä kuvina että videoina. Näiden lisäksi olen itse räpsinyt pikaisia kuvia niistä hetkistä, joihin ei digijärjestelmäkamera ole mukaan sattunut. Tuli hyvä mieli kuvia selaillessa, hymy oli herkässä. Pitäisi muistaa napsia kuvia talteen enemmänkin, sen verran mukavaa noita oli myöhemmin katsella.

Kolmesta vapaapäivästä yksi meni töissä. Pari viimeistä päivää olen pyörinyt kiireettömästi kotinurkissa ja touhunnut omiani. Huomenna mies jää vapaalle ja minä palaan takaisin arjen pyörteisiin. Melkoisen tylysti vielä, koska luvassa on sellainen harvinaisuus kuin aamuvuoro. Sunnuntainakin minua hemmotellaan aamuvuorolla. On suoranainen onni, että olen vuorotyöläinen ja voin vaikuttaa omiin vuoroihini. Aamu tai jopa kaksi minulta vielä toisinaan luonnistuu, mutta parhaimmillani minä olen iltavuoroissa.

Taidanpa suunnata tästä jääkaapille. Tänään on tarkoitus ehtiä vielä poikkeamaan ruokaostoksilla. Pyykkiäkin pitäisi pestä ja eväitä valmistella. Oikein hyvää ystävänpäiväviikonloppua toivottelen!

Ei kommentteja: