tiistai 8. joulukuuta 2020

Tunnelmallinen sohvanurkkaus






On ollut aivan ihana auringonpaiste vapaapäivänäni. Kaivelin kameran heti herättyäni esille ja napsaisin pari kuvaa. Sohvanurkkaus on lempipaikkani kotona. Tuossa minä aloitan päiväni suklaakahvikupillisen kera uutisia lukien ja tuohon minä heittäydyn työpäivän jälkeen torkkupeiton alle nostaen jalat rahille. Kuvassa myös piristävän punainen joulukukkani, jonka ostin jo marraskuutani ilahduttamaan.

Olen tässä sulatellut loppuvuoden työvuorolistaa. En suuremmin ilahtunut sen nähdessäni. Vapaata kyllä on mukavasti, kaikkiaan kahdeksan päivää putkeen. Jouluaatto vain on se viimeinen vapaapäivä ja joulupäivänä arki alkaa seitsemältä aamulla. Vuoteni päättyy myös työvuoroihin, joten minun ei tarvitsekaan juhlia yhtään mitään. Aiemmin haikailin mökin vuokraamista, nyt totesin, että joudun hylkäämään ajatuksen. Minun ja miehen vapaat menevät sen verran ristiin, että mökkireissulle ei jää riittävästi aikaa. Jospa vaikka tammikuussa sitten, kun mökkien hinnatkin tippuvat...

Löysin kaapista korkkaamattoman paketin jouluteetä. Keittelin sitä jättimukillisen ja nautin kera joululaulujen sekä kynttilöiden. Sen jälkeen kaivaudun varmaan kissan viereen peiton alle päiväunille. Elämänrytmi pitäisi käännellä aamuvirkusta yökukkujaksi, sillä huomenna on yövuoro luvassa.

Ei kommentteja: