keskiviikko 20. heinäkuuta 2022

Tallinnan yötaivas

 







Viimeisissä lomakuvissa Tallinnan öistä taivasta. Laivalla tuli suhailtua koko ajan johonkin suuntaan. Kameran olemassaoloa en muistanut lainkaan ennen Tallinnan satamaa. On onni, että siinä vaiheessa bongasin vaaleanpunaisen yötaivaan ja suuntasin välittömästi kannelle nappaamaan pari kuvaa muistoksi. Ihana oli reissu. Harmillisen nopeasti se tuli kuitenkin päätökseensä. Onneksi meillä on pari pienempää reissua vielä edessä päin. Toinen niistä suuntautuu Haminaan ja toinen Porvooseen.

Minulla piti olla pari viikkoa vapaata tässä kohtaa kesää. Mies lähti veljensä kanssa festareille tänään ja minun piti jäädä kotiin meidän kilpirauhasen liikatoimintaa sairastavan kissun kanssa, joten järjestin itselleni samaan syssyyn muutaman työpäivän. Viikonloppuun mennessä olen työni tehnyt, sitten aion heittäytyä laiskaksi ja nauttia olostani. Maanantaista alkaen olen virallisesti kesälomalla.

Yläkerran naapurin remontti jatkuu yhä vain. Tänään olin karkumatkalla kaupungilla kiertelemässä alennusmyyntejä. Kahdet kesäkengät löysin, sen lisäksi ostin yhden puseron syksyä ajatellen. Kotiuduttuani pistin merkille, että vaatekaappia pitäisi käydä läpi ajatuksen kanssa. Huomasin tänään monta sellaista vaatetta, jotka ovat majailleet vuosia hengarissa, mutta niitä ei juuri käytetä. Jospa syksyn kesälomapätkällä ehtisin tekemään niitä kodin askareita, joihin ei yleensä aikaa ole.

Kello on jo sen verran, että lähden kaivautumaan lakanoihin. Mukavaa loppuviikkoa ihan jokaiselle!

Ei kommentteja: