maanantai 30. tammikuuta 2023

Tulppaanit tulivat

 







Minulla ei ole ollut leikkokukkia sitten joulun. Perjantaina olin liikkeellä kaupungilla tulppaanikimppu mielessäni. Enkä joutunut pettymään, vaan poimin kimpun valkoisia ostoskoriini. Ovat juuri niin kauniita kuin muistinkin. On heti jotenkin keväisempi fiilis. Etenkin, kun päivätkin ovat jo huomattavasti pidentyneet. Kohta saadaan vielä vaihtaa kalenterilehti helmikuun puolelle. Ihanaa.

Viikonloppu meni aamuvuoroissa. Aamuviiden herätykset eivät ole minun makuuni. Univelkaisena napostelin ties mitä herkkuja ja silmät lumpsahtelivat kiinni heti, kun pääsin sohvalle. Viime yönä nukuin kissaystävän kanssa sitten senkin edestä. Kaksitoista tuntia lipsahti ohi ihan huomaamatta. Heräsin siihen, kun Mokoma rupesi maukumaan vieressä nälkäänsä.  Myönnetään, että nukkuminen kannatti, nyt olen mitä reippain vapaapäivän viettäjä. Olen helpottunut, että tällä viikolla on luvassa vain iltavuoroja.

Työpaikan vaihtaminen on pyörinyt mielessä jo pidempään. Puolisen vuotta olen elänyt noiden alaselän/lonkan kipujen kanssa. Tällä hetkellä näyttää, että minulla on selän liikekontrollin häiriö. Minun pitäisi opetella fysioterapeutin ohjauksella selän liikehallintaa. Samaan aikaan työ on muuttunut entistä vaativammaksi ja oma osaaminen ei tunnu enää riittävältä. Viikonloppuna huomasin, että monella työkaverilla on samankaltaisia ajatuksia. Olin ajatellut, että jatkaisin tuolla kesään, mutta ehkä on kuitenkin ruvettava katselemaan vaihtoehtoja nyt. Onneksi tällä alalla työvaihtoehtoja riittää.

Puoliso ähertää matematiikan yhtälöiden kimpussa ja kissa vetää peiton alla sikeitä. Mitähän kivaa minä itsekseni keksisin? Jospa vetäisen anorakin päälleni ja suuntaan ensi töikseni ulos. Luvattu räntäsade jäi tulematta, joten nyt olisi hyvä aika lähteä. Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille lukijoilleni!

Ei kommentteja: