perjantai 1. huhtikuuta 2022

Huhtikuun ensimmäinen

 





Pääsiäisen odotusta valokuvissa. Narsissit kukkivat vähän joka puolella. Herkkujakin oli. Alemman kuvan taustalla kirpputorilta löydetty valkoinen hampusta valmistettu Saana ja Olli -tyynynpäällinen. 

Meidän oli tarkoitus ajella alkuviikosta maalle. Emme ehtineet edes ajatella pakkaamista, kun puoliso sai lieviä flunssaoireita. Koronan kotitestit olivat negatiivisia päivästä toiseen. Kunnes yhtenä aamuna testissä oli hentoinen viiva. Saimme lähes riidan aikaiseksi pähkäillessämme asiaa. Myöhemmin illalla kotitestitulos varmisti oireet koronaksi. Mies kävi vielä varmuudeksi virallisessa testissä. Sen tulos on vielä saamatta. 

Samaan aikaan toisaalla on miehen veljen vaimo koronassa ja vielä kauempana toisaalla on miehen sisko puolisonsa kanssa koronassa. Emmekä ole olleet kummankaan perheen kanssa tekemisissä lähiaikoina. Itse olen toistaiseksi oireeton. Aamulla tekemäni koronan kotitesti oli negatiivinen. Toivon niin, että pysyisin terveenä ja pääsisin töihin. Minulla olisi nimittäin luvassa yövuoroja sunnuntaista alkaen.

Heräsin aamulla uneen, jossa olin kotikylällä lapsuudenkodin kammarissa pukeutumassa. Tein lähtöä bussille, olin jo myöhässäkin ja vilkaisin siinä sattumalta ikkunasta ulos. Kylätien päässä näin äitini seisovan ja odottavan jo minua bussille. Mietin siinä, että olisi mukavaa jäädä juttelemaan äidin kanssa, mutta bussi olisi jo kohta kylällä. Niinpä päätin, että soittelen hänelle bussista. Tämän jälkeen heräsin ja muistin, ettei minulla enää olekaan äitiä. Näin se suru muistuttaa välillä olemassaolostaan.

Eipä tänne muuten ihmeitä kuulu. Takatalviset kevätpäivät ovat sujahtaneet ohi sohvanmutkassa televisiosarjoja katsellen ja kissaystävän kanssa hengaillen. Jospa ensi viikolla olisi lämpimämpi keli ja parempia kuulumisia. Nauttikaa viikonlopusta, voikaa hyvin ja pysykää terveinä!

Ei kommentteja: