sunnuntai 11. heinäkuuta 2021

Helleaallon kourissa

 







On ollut kuumaa ja kuumempaa. Tänään tänne itäiseen Suomeen luvataan vielä pikkuisen enemmän paahdetta. Ollaan aika naatteja molemmat, minä ja kissa. Onneksi asunto ei ole kuumimmasta päästä, läpiveto auttaa ja tuulettimet puhaltavat. Silti muistelen kaiholla edellisen kodin ilmalämpöpumppua.

Sisustukseen liittyviä asioita olen pohtinut iltaisin, kun olen saanut helteessä pehmenneet aivoni taas toimimaan. Sohvia ja sohvapöytiä olen katsellut. Toiveissani on ollut löytää sopivan kokoinen pyöreä sohvapöytä, mielellään valkoinen. Pitkällisen selailun jälkeen minä sellaisen löysin ja sain. Tykkään kovasti. Pöytä on edeltäjäänsä sirompi ja keveämpi. Sohvan etsiminen tuleekin olemaan haastavampaa. Nykyinen on ollut kaikinpuolin hyvä, mutta kymmenen käyttövuotta on ikävä kyllä tehnyt tehtävänsä. 

Meillä oli molemmilla lähes koko viikonloppu vapaana, mikä oli aika harvinaista. Perjantaina pyöräilimme ympäri Saimaata. Matkalla poikkesimme hakemassa pari kylmää siideriä kaupasta ja istuimme iltaa laiturilla. Eilen miehen veli poikkesi kylässä ja kävimme syömässä lounasta Mikkelipuistossa. Maisema järven rannassa oli hieno, mutta ravintolan terassin paahteessa tuli syötyä aika vauhdikkaasti. Tänään en aio tehdä paljoakaan, kunhan katselen elokuvia ja keräilen voimia tulevia yövuoroja varten.

Ei kommentteja: