sunnuntai 1. elokuuta 2021

Rakastan raitoja

 






Yhtenä aamuna pukeutuessani huomasin, että tyynyliinan raidat sopivat hienosti yhteen päivän mekon kanssa. Siitä se kuvaidea sitten lähti ja kohta kävinkin kaivelemassa kameran esille kaapin perukoilta. Mietiskelen tässä, että näinköhän tämän kesän mekkokelit on jo eletty. Tänään täällä on ainakin varsin viileä ja sateinen päivä. Aurinko pilkahtelee kyllä, turhan satunnaisesti minun makuuni.

Miehen veljen perhe on asunut Jyväskylässä iät ja ajat. En olisi heitä osannut muuhun kaupunkiin kuvitellakaan, kunnes sain tietää, että he muuttavat samaan kaupunkiin meidän kanssamme. Nyt etsimme heille kuumeisesti uutta asuntoa syyskuun alkuun. Eilen he olivat katsomassa yhtä asuntoa, mutta se päätyi jollekin toiselle perheelle - ja siksi etsintä jatkuu. Olen soitellut läpi kaverit ja tutut asunnon toivossa. Olen myös menossa alkuviikosta katsomaan ainakin yhtä asuntoa heidän puolestaan. 

Työviikkoni päättyi tiistaina kolmetoista tuntia kestävään työpäivään. Olin kaiken lisäksi aiemmassa työpaikassani, jossa kaikki oli vähän erilaista ja raskaampaa. Kotiin tultuani olin aivan poikki. Olen nyt levännyt senkin edestä ja nautiskellut peräti viiden vapaapäivän putkesta. Eilen olin jo niin reipas, että aloitin suursiivouksen aamukahdeksalta. Nyt koti on siisti, puhdas ja lähestulkoon kiiltävä.

Aurinko paistelee jälleen. Nyt olisi hyvä aika suunnata ulos. Erinomaista viikkoa teille kaikille!

Ei kommentteja: